.png)
Regulamin organizacyjny
Wykonującego działalność leczniczą
Podstawy prawne funkcjonowania
§ 1
-
Marlena Kot (zwana dalej PraktykÄ…) prowadzi indywidualnÄ… specjalistycznÄ… praktykÄ™ lekarskÄ… pod firmÄ… Specjalistyczna Praktyka Lekarska Marlena Kot z siedzibÄ… w Poznaniu przy ul. Katowickiej 93b/9, NIP 7792512333, wykonuje dziaÅ‚alność leczniczÄ… i dziaÅ‚a na podstawie obowiÄ…zujÄ…cych aktów prawnych, w tym w szczególnoÅ›ci:
- ustawy z dnia 5 grudnia 1996 r. o zawodach lekarza i lekarza dentysty,
– ustawy z 15.04.2011 r. o dziaÅ‚alnoÅ›ci leczniczej i aktów wykonawczych do tej ustawy,
– ustawy z 6.11.2008 r. o prawach pacjenta i Rzeczniku Praw Pacjenta.
-
Praktyka jest wpisana do Rejestru Podmiotów WykonujÄ…cych DziaÅ‚alność LeczniczÄ… pod numerem 000000228441.
-
Praktyka posiada stronÄ™ internetowÄ… www.lekarzmarlenakot.pl
-
Kontakt z Praktyką możliwy jest osobiście w siedzibie oraz miejscu udzielania świadczeń zdrowotnych, a także telefonicznie pod numerem telefonu 695683544, za pośrednictwem platformy Instagram i facebook pod nazwą użytkownika @lekarzmarlenakot oraz za pośrednictwem poczty elektronicznej pod adresem marlena.kot07@gmail.com
Postanowienia ogólne
§ 2
Niniejszy regulamin określa:
– cele i zadania Praktyki,
– przebieg procesu udzielania Å›wiadczeÅ„ zdrowotnych,
– warunki wspóÅ‚dziaÅ‚ania z innymi zakÅ‚adami opieki zdrowotnej w zakresie zapewnienia prawidÅ‚owoÅ›ci diagnostyki, leczenia pacjentów i ciÄ…gÅ‚oÅ›ci postÄ™powania,
– prawa i obowiÄ…zki pacjenta,
– sposób rejestracji wizyt i ich realizacji,
– wysokość opÅ‚aty za udostÄ™pnianie dokumentacji medycznej.
Cele i zadania
§ 3
-
Podstawowym celem Praktyki jest udzielanie Å›wiadczeÅ„ zdrowotnych przez wykonywanie dziaÅ‚aÅ„ sÅ‚użących zachowaniu, ratowaniu, przywracaniu lub poprawie zdrowia oraz inne dziaÅ‚ania medyczne wynikajÄ…ce z procesu leczenia lub przepisów odrÄ™bnych regulujÄ…cych zasady ich wykonywania.
-
Do podstawowych zadań Praktyki należy:
– udzielanie odpÅ‚atnych Å›wiadczeÅ„ zdrowotnych z zakresu medycyny estetycznej,
– udzielanie indywidualnych porad i konsultacji,
– promocja zdrowia oraz propagowanie zachowaÅ„ prozdrowotnych.
-
Praktyka wykonuje działalność w rodzaju ambulatoryjnych świadczeń zdrowotnych.
Przebieg procesu udzielania świadczeń
§ 4
-
Świadczenia zdrowotne udzielane są pod adresem ul. Małachowskiego 41/U5, 61-129 Poznań.
-
W przypadkach indywidualnie uzgodnionych z pacjentem, gdy zakres udzielanych Å›wiadczeÅ„ zdrowotnych na to pozwala, Å›wiadczenia udzielane sÄ… również za pomocÄ… urzÄ…dzeÅ„ i systemów umożliwiajÄ…cych komunikacjÄ™ na odlegÅ‚ość (tzw. konsultacje online).
-
Pomieszczenia, w których udzielane sÄ… Å›wiadczenia dostosowane sÄ… do rodzaju wykonywanej dziaÅ‚alnoÅ›ci oraz zakresu udzielanych Å›wiadczeÅ„, zgodnie z art. 22 ustawy o dziaÅ‚alnoÅ›ci leczniczej.
-
Praktyka organizuje Å›wiadczenia zdrowotne w sposób zapewniajÄ…cy pacjentom najdogodniejszÄ… formÄ™ korzystania ze Å›wiadczeÅ„.
§ 5
​​
-
Rejestracja pacjentów z wyznaczeniem dnia i godziny realizacji Å›wiadczenia zdrowotnego odbywa siÄ™ w miejscu udzielania Å›wiadczeÅ„, telefonicznie, poprzez platformy Instagram i facebook pod nazwÄ… użytkownika @lekarzmarlenakot oraz przez stronÄ™ internetowÄ… www.lekarzmarlenakot.pl
-
Åšwiadczenia zdrowotne udzielane sÄ… w godzinach i terminach indywidualnie uzgodnionych z pacjentem.
§ 6
W razie potrzeby pacjenci kierowani sÄ… do zewnÄ™trznych podmiotów wykonujÄ…cych dziaÅ‚alność leczniczÄ… na wymagane badania laboratoryjne oraz konsultacje lekarskie w innych specjalnoÅ›ciach.
§ 7
-
Praktyka nie udziela świadczeń zdrowotnych w ramach publicznego systemu ochrony zdrowia finansowanych przez Narodowy Fundusz Zdrowia.
-
Cennik świadczeń zdrowotnych dostępny jest na stronie internetowej oraz w siedzibie praktyki.
-
W wyjÄ…tkowych przypadkach ceny poszczególnych Å›wiadczeÅ„ zdrowotnych mogÄ… być ustalane indywidualnie z pacjentem przed przystÄ…pieniem do ich udzielania.
-
Praktyka przyjmuje pÅ‚atnoÅ›ci w gotówce oraz kartÄ… pÅ‚atniczÄ….
-
Cena jest uiszczana po udzieleniu świadczenia.
-
Niektóre Å›wiadczenia zdrowotne wymagajÄ… przedpÅ‚aty przed przystÄ…pieniem do ich udzielania, o czym pacjent jest informowany przed zaplanowanÄ… wizytÄ….
§ 8
-
W przypadku rezerwacji wizyt w związku z planowanym zabiegiem, Praktyka może pobrać zadatek w wysokości 20% ustalonej ceny zabiegu, płatny przed jego terminem, o czym pacjent zostaje poinformowany przed dokonaniem zapisu. Zadatek zaliczany jest na poczet ceny planowanego świadczenia zdrowotnego.
-
W przypadku odwoÅ‚ania wizyty z przyczyn leżących po stronie pacjenta, w terminie krótszym niż 7 dni przed planowanÄ… wizytÄ…, zadatek ulega przepadkowi.
-
Jeżeli bezpośrednio po przeprowadzonej konsultacji w tym samym dniu wykonywany jest zabieg, cena konsultacji wliczana jest w cenę zabiegu.
-
W przypadku dokonania rezerwacji telefonicznej, za pośrednictwem strony internetowej, portalu społecznościowego lub poczty elektronicznej, jako umowy zawartej na odległość poza lokalem przedsiębiorstwa, pacjent wyraża zgodę na jej wykonanie przed upływem terminu 14 dni przewidzianym dla konsumenta na odstąpienie od umowy.
§ 9
Zasady rękojmi na udzielone świadczenia zdrowotne określają powszechnie obowiązujące przepisy prawa.
Prowadzenie dokumentacji medycznej
§ 10
1. Praktyka prowadzi dokumentacjÄ™ medycznÄ… w formie elektronicznej. Prowadzenie, przechowywanie i udostÄ™pnianie dokumentacji medycznÄ… osób korzystajÄ…cych ze Å›wiadczeÅ„ zdrowotnych w jednostce odbywa siÄ™ zgodnie z zasadami okreÅ›lonymi w przepisach prawa.
2. Praktyka udostÄ™pnia dokumentacjÄ™, o której mowa wyżej, podmiotom i organom uprawnionym na podstawie przepisów prawa.
3. Udostępnianie dokumentacji następuje w trybie zapewniającym zachowanie poufności i ochrony danych osobowych.
§ 11
-
Dokumentację medyczną oraz informacje na temat stanu zdrowia pacjenta udostępnia się pacjentowi lub upoważnionej przez niego osobie na podstawie wniosku pisemnego, ustnego lub przesłanego drogą elektroniczną.
-
W celu realizacja wniosku o udostępnienie dokumentacji medycznej lub informacji o stanie zdrowia pacjenta, lekarz lub upoważniony do tego personel ma prawo wylegitymować wnioskodawcę oraz żądać wykazania stosowanego umocowania. Brak możliwości wylegitymowania wnioskodawcy oraz niewykazanie stosownego umocowania skutkuje odmową udzielenia informacji lub wydania dokumentacji medycznej.
-
Pacjent lub upoważniona osoba określa we wniosku, w jakim zakresie prosi o udostępnienie dokumentacji:
a) wyłącznie do wglądu,
b) w postaci kserokopii,
c) w postaci odpisu,
d) w postaci uwierzytelnionej kserokopii,
e) przesłania drogą elektroniczną na wskazany przez wnioskodawcę adres e-mail,
f) na elektronicznym nośniku danych.
4.Pacjent lub upoważniona przez niego osoba okreÅ›la, czy żąda caÅ‚oÅ›ci dokumentacji medycznej czy jej część, wówczas okreÅ›la, w jakim zakresie wnosi o udostÄ™pnienie dokumentacji medycznej.
Organizacja i zadania
§ 12
-
Lekarz prowadzÄ…cy PraktykÄ™ odpowiada za prawidÅ‚owe i zgodne z obowiÄ…zujÄ…cymi przepisami prawa funkcjonowanie Praktyki. Lekarz jest odpowiedzialny za organizacjÄ™ pracy, zaopatrzenie w materiaÅ‚y i sprzÄ™t medyczny, organizacjÄ™ oraz prowadzenie leczenia, a także wspóÅ‚pracÄ™ z lekarzami oraz innymi podmiotami leczniczymi w wymaganym tego zakresie.
-
ObowiÄ…zki pracowników i wspóÅ‚pracowników okreÅ›lajÄ… odrÄ™bne umowy z nimi zawarte.
Prawa i obowiÄ…zki pacjenta
§ 13
1. W czasie korzystania ze świadczeń medycznych w Praktyce pacjent ma prawo do:
– poszanowania godnoÅ›ci oraz uprzejmego traktowania przez lekarz oraz personel,
– Å›wiadczenia usÅ‚ug zdrowotnych przez personel o odpowiednich kwalifikacjach, zgodnie z wymaganiami aktualnej wiedzy medycznej,
– rzetelnej informacji o stanie zdrowia,
– wyrażania zgody na udzielenie okreÅ›lonych Å›wiadczeÅ„ zdrowotnych lub ich odmowy, po uzyskaniu informacji o proponowanych metodach leczniczych.
2.Do obowiÄ…zków pacjenta należy przestrzeganie:
– regulaminu,
– zakazu palenia tytoniu oraz spożywania alkoholu na terenie jednostki,
– higieny osobistej,
– zasad bezpieczeÅ„stwa i przepisów przeciwpożarowych,
– zaleceÅ„ lekarza oraz upoważnionego personelu.
3.Pacjent, którego prawa zostaÅ‚y naruszone w trakcie korzystania ze Å›wiadczeÅ„ medycznych w Praktyce, ma prawo do zÅ‚ożenia ustnej lub pisemnej skargi.
4. Termin rozpatrzenia skargi pacjenta wynosi 30 dni od daty jej zÅ‚ożenia. W przypadku skargi zawiÅ‚ej lub braku możliwoÅ›ci uzyskania wyjaÅ›nieÅ„ od pracowników i wspóÅ‚pracowników Praktyki w wyżej wskazanym terminie, spowodowanego przyczynami niezależnymi od Praktyki (urlop, czasowa niezdolność do pracy), termin do udzielenia odpowiedzi na skargÄ™ ulega stosowanemu wydÅ‚użeniu, o czym pacjent zostanie zawiadomiony.
5. Na żądanie pacjenta okazane zostaną mu informacje o prawach pacjenta oraz zasadach związanych z przetwarzaniem danych osobowych.
Przepisy końcowe
§ 14
Regulamin organizacyjny wchodzi w życie z dniem jego przyjęcia.
Poznan,
16.04.2025

